Tilat suunnitellaan ihmisille

Tilasuunnittelutiimimme lähti Düsseldorfin messujen ja tilasuunnittelun retail-messuille uusia tuulia tutkimaan. Perusasiat tuntuvat olevan ennallaan: aula on yrityksen käyntikortti, messut yrityksen visio ja showroom yrityksen portfolio. Tilat kertovat tarinaa mutta samalla yrityksen kaikki tilat on huomioitava myös palvelumuotoilukokemuksena. Ja hyvä design synnyttää tarinoita.

Tilat viestivät vahvaa mielikuvaa yrityksestä. Kun Reka Kaapeli uudisti brändiään, tämä muutos piti saada näkymään yrityksen tiloissa niin aulassa, showroomissa kuin messuillakin. Tilan design on tapa kohdella hyvin henkilöstöä, asiakkaita ja ympäristöä. Yhdenmukaisuus laadussa kertookin yleisölle yrityksen tunnistettavuudesta ja luotettavuudesta. Brändi on konseptoitava tarkasti, jotta viestin voi toistaa eri tiloissa.

Uuden ilmeen mukaisesta osastosta tuli luokseen kutsuva ja raikas

Brändin pitää ulottua logoa syvemmälle

Ihmisen astuessa tilaan hänen kokemusmaailmansa pitää ottaa huomioon. Kaikkien elementtien on hyvä olla harmoniassa ja toistaa samaa yrityksen viestiä kuitenkin hillitysti.

Tuotimme Tampereen Verkostomessuille Reka Kaapelin osaston lisäksi myös Rexelin ja Veon osastot. Mahtavien asiakkaiden kanssa on ilo tehdä töitä, sillä samalla pääsee tulkitsemaan asiakkaiden brändiä tilan kautta. Toteutamme muun muassa messuosastoja myös kansainvälisille markkinoille, joten tämä luo osaltaan mielenkiintoisia ja mieluisia haasteita suunnitteluun. Onkin toisinaan hyvä päästä tarkistelemaan tilasuunnittelun trendejä ihan suuren maailmaan tyyliin.

Terveisiä Dusseldorfin messuilta!