JUJUPRIX 2016 - Kilpailumenestystä i2:lle

JujuPrix on Tampereen Mainosyhdistyksen Säätiön vuotuinen suunnittelukilpailu nuorille tamperelaisille mainonnantekijöille. Kilpailuun voivat osallistua voivat kaikki alle 35-vuotiaat mainonnan suunnittelijat.

Tämän vuoden kilpailutyön aiheena oli suunnitella lanseerausjuliste Tampere Film Agencylle, joka tulee markkinoimaan ja myymään suomalaista lyhytelokuvaa kansainvälisille markkinoille. Aikaa kilpailutyön tekemiseen oli kaksi viikkoa ja määräaikaan mennessä kilpailutöitä oli jätetty yhteensä 19 kappaletta.

”Long Story Short”

Kilpailun voitto kolahti i2:n story designer Riina Rautiaiselle ja työparina olleelle Mainostoimisto Mainion AD Eero Sundvallille. Pari on ollut suunnittelutiiminä myös kahtena edellisenä vuotena, sillä kilpailu mahdollistaa eri toimistoissa työskentelevien yhteistyön.

Tuomariston kommentit ”Long Story Short” -nimisestä voittajatyöstä olivat seuraavat: ”Ytimekäs toteutus, joka korostaa käsikirjoitusta eli lyhytelokuvan sielua. Visuaalinen toteutus on pelkistetyn tyylikäs. Viesti on tulkittavissa riippumatta kulttuurista. Idea on monikäyttöinen ja helposti jalostettavissa eteenpäin erilaisiksi toimenpiteiksi.”

JUJUPRIX 2016
Kilpailutyö

Palkinnot jaettiin 24.11. Solo Sokos Hotel Tornissa Business Battle -tapahtuman iltatilaisuudessa.

  • Mainosala tarvitsee yhteistyötä ja hedelmällistä raja-aitojen kaatamista. JujuPrix -kilpailussa on hienointa juuri se, että myös entiset kollegat ja ystävykset eri toimistoista voivat osallistua tiiminä. Mainosalan kilpailut tuovat parhaimmillaan alan tekijöitä yhteen, innostavat ja motivoivat oman työn tekemisessä ja kertovat myös ulospäin, että tamperelainen mainoselämä voi vahvasti ja tuottaa ideoita, joihin yleisöt voivat ihastua.

Kilpailutyö presentaatioineen löytyy täältä: http://www.mainossaatio.fi/assets/09_rautiainen_sundvall.pdf