KOLMEN PISTEEN HEITTOJA RAKENTAMASSA

Kotimainen koripallon miesten pääsarja eli Korisliiga sai kesällä uudenkehitys- ja myyntijohtajan, kun Levi Eventiltä tuttu Janne Pelkonen siirtyi liigan puikkoihin.

Samalla se tarkoitti myös sitä, että Markkinointiosakeyhtiö i2 lähti auttamaan Korisliigaa markkinoinnin tehostamisessa, sosiaalisen median toimenpiteiden buustaamisessa ja ottelutapahtumien elävöittämisessä.

Yhteinen työ käynnistyi jo ennen liiga-avausta ja tähän mennessä i2 on ehtinyt mm. kouluttamaan kaikkien seurojen somevastaavia, tehdä lukuisia videoita seurojen nettisivuille, hankkia erilaisia ”työkaluja” auttamaan fanien kannustamista kotiotteluissa ja rakentamaan mainoksia Korisliigan mediakumppaneiden sivuille.

Markkinointiosakeyhtiö i2 on myös lähtenyt Korisliigan viralliseksi kumppaniksi. Korisliigan peleissä käyneet ovatkin ehkä huomanneet, että liigaa tuomitsevilla erotuomareilla lukee paidan:”i2 – we design stories”.

Kokemukset yhteistyöstä ovat olleet positiivisia ja liigan otteluiden katsojakeskiarvo on selkeästi edellä viime vuotta. Työ jatkuu edelleen ja uusia keinoja lisäkatsojien saamiseksi mietitään ja työstetään koko ajan.

Korisliiga on kiehtova kumppani. Liigassa on 10 hyvin erilaista seuraa, joka tuo mielenkiintoisen haasteen kaikelle tekemiselle. Lajina koripallo on myötätuulessa ja ensi kesänä Suomessa pelataan EM-kilpailujen yksi alkulohkoista, asia joka pitää koripallon vahvasti esillä julkisuudessa. Se luo hyvän pohjan markkinoinnin kehittämiselle.