Mitäs ekstraa Energia 2016 –messuille? Noh, tietty tacoja, energistä aamupalaa ja seinästä puhuva toimitusjohtaja!

Olet lähdössä messuille, jossa on useita satoja muita näytteilleasettajia. Mitä keksit, jotta yrityksesi erottuisi massan joukosta? Meille ei tarvitse tuota kysymystä esittää, koska me elämme sen kysymyksen kanssa joka päivä ja se on oikeastaan läsnä joka asiassa, jota me työksemme teemme. Se on lähtökohta meidän suunnitteluprosessissa. Ja samalla kaikessa tekemisessä.

Energia 2016 ja Swecon toinen ulottuvuus

Swecon brändiuudistuksen myötä meidät haastettiin kehittämään modernia, toimivaa ja laadukasta messukonseptia rakkaalle asiakkaallemme. Haimme inspiraatiota Euroopan messuilta, joissa uskalletaan olla rohkeita ja ylpeitä omasta visuaalisesta ilmeestä. Haluamme rohkaista ja kannustaa asiakkaitamme tähän ajatteluun. Ja meiltä ideat eivät lopu kesken.

”i2 yllätti meidät taas positiivisesti, uusi messuilme on valoisa ja moderni ja tuo yrityksen uuden värimaailman laadukkaasti esiin. Oli mukavaa olla messuilla, kun osasto keräsi näyttelyvierailta ja muilta näytteilleasettajilta paljon kehuja. Osastolla oli mukava tunnelma ja siellä oli luontevaa keskustella niin vanhojen tuttujen kuin uusien tuttavuuksienkin kanssa”, kertoo Ismo Muilu, osastopäällikkö Sweco Industrysta.

Modernia ilmettä korostaen, toimme osastolle lisäksi suosittua AR (Augmented Reality) –teknologiaa. AR:n, eli lisätyn todellisuuden avulla on mahdollista tuoda messuympäristöön sinne kuulumattomia elementtejä. Swecon osastolla kävijät saivat tutustua tarjontaan katsomalla seinässä olevia symboleja iPadien avulla. Esimerkiksi Swecon logoa iPadillä lukemalla sai esiin videon, jossa Sweco Industryn toimistusjohtaja toivotti sinut tervetulleeksi osastolle nauttimaan kahvikupposesta.

Aamupalaa ja tacoja messuvieraille

Hyväksi todettu ”Energinen aamupala” boostasi jälleen kerran Vaasan seudun yritysten yhteisosaston meininkiä ja menoa. Aamupalan lisäksi halusimme entistä enemmän yhdessäoloa, vuorovaikutusta ja mahdollisuuksia hyviin kohtaamisiin. Osastolla päädyttiin järjestämään täysin muista messujen tilaisuuksista erilainen Taco-teemainen fiesta, juhla. Halusimme luoda tunteen, jossa messuvieraalle tulee olo, että häntä varten tätä tehdään. Tila somistettiin tunnelmaan ja teemaan sopivaksi. Elävä musiikki oli piste i:n päällä. Tästä jäi hyvä fiilis.

Laadukas, yhtenäinen ja oma ilme on tärkeä säilyttää myös

Yhteisosastolla olivat mukana yhteensä viisi yritystä jakamassa tilaa, jota oli 150 m2. Jokaiselle yritykselle haluttiin antaa mahdollisuus näyttäytyä oman brändin ilmeellä, mutta kuitenkin ottaen yhteisosaston huomioon eli myös yhdistäviä elementtejä oli saatava mukaan. Osaston lopputulos oli näyttävä sekoitus yhteistä ja omaa.

Kuvia yhteisosastolta

Lähtökohdat ovat usein olleet varsin haastavia, sillä kyseessä oli iso yhteisosasto ja monilla sen yrityksistä oli luonnollisesti omia toiveita osaston toteutuksesta. Asiakkaamme ovat olleet erittäin tyytyväisiä, ja saimme paljon kiitosta tavastamme tuottaa messuja, uusien ideoiden tuomisesta sekä osastosuunnittelun että sisällön puolelle, ammattitaidosta, luotettavuudestamme ja kekseliäisyydestämme.

Energia –messut järjestetään kahden vuoden välein Tampereella. Syksyn Energia 2016 –messuille osallistuivat kauttamme Sweco sekä Vaasan alueen yhteisosastolla Wärtsilä, VEO, Citec, SOP-Metal ja Etha Wind. On suuren suuri ilo saada tehdä työtä mukavien ihmisten kanssa, ja ilon tunne vahvistuu, kun saa palautetta, että se mitä ”tuli tehtyä” toimi asiakkaiden mielestä todella hyvin!