Kun yritys saavuttaa 125 vuoden merkkipaalun, sitä on syytä juhlistaa näyttävästi. Saimme kunnian olla mukana Algolin juhlan rakentamisessa juhlailmeestä aina kattavaan tapahtumatuotantoon.
Juhlan suunnittelu aloitettiin hyvissä ajoin, lähes vuosi ennen tapahtumaa. Pääsimme muun muassa tutustumaan yrityksen tarinaa rakentamassa mukana olleisiin ihmisiin sekä Algolin monipuoliseen historiaan. Näiden kohtaamisten pohjalta tiimimme kiteytti yrityksen historian tarinaan, kuviin, videoihin sekä eri aikakausia kuvastavaan musiikkiin, joista muodostui juhlan tukipilarit.
Algol on ollut olemassa kauemmin kuin yksikään suomalainen. Pidimme sen mielessä suunnitellessamme juhlan jokaista yksityiskohtaa.
Juhlavuodelle luotiin raikas visuaalinen ilme ja arvokas juhlavuoden logo, jotka näkyivät kaikkialla myös juhlan aikana. Lisäksi oli tärkeää, että 125-juhlavuosi huomioitiin laajemmassa kuvassa. Näin ollen toimitimme näyttävät mainokset Helsingin Sanomien, Huvudstadsbladetin ja Keski-Uusimaan etusivuille.
Kokemuksellinen aikamatka
Kaikki tapahtuman toteutukseen osallistuvat halusivat luoda vieraille ainutlaatuisen ja unohtumattoman illan. Vieraat saivat moniaistillisen kokemuksen, jossa visuaalisuudella oli suuri rooli. Lavalla sanat ja kuvat veivät kirjaimellisesti aikamatkalle.
Upea juontajapari Kerttu Kotakorpi ja Keijo Leppänen tulkitsivat koskettavasti tarinoita historian tapahtumista. Kerrontaa siivittivät yrityshistorian aikajana -videoesitykset sekä Timo Kärkkäisen johtaman orkesterin soittama musiikki eri vuosikymmeniltä. Musiikkiesitysten aikana toteutettiin livetaltiointia, jolloin kuulijat pääsivät kokemaan esityksen kuin orkesterin keskeltä. Jopa seitsemän metrin korkuinen näyttö välitti katsomoon esiintyjien tunteet läheltä tehden kokemuksesta ainutlaatuisen. Esitys päättyi toimitusjohtaja Alexander Bargumin puheeseen, jonka jälkeen oli hyvä siirtyä makuhermoja hyväilevän illallisen pariin ja jatkaa juhlimista yhdessä.
Meille oli suorastaan kunniatehtävä herättää Algolin koko 125-vuotinen historia eloon.