Keskinkertaisuuden kirous
Ari Rauhala
Iittalan brändiuudistus meni suomalaisilla tunteisiin. Oli riski lähteä uudistamaan ikonista brändiä, mutta ilman riskinottoa on vaikea luoda mitään uutta. En ota kantaa Iittalan brändiin vaan haluan puhua riskin merkityksestä.
Uuden luominen vaatii heittäytymistä hämärään. Se pakottaa irtautumaan tutusta ja turvallisesta.
Uusien ja vieraiden asioiden edessä koetaan voimakkaita tunnetiloja. Alastomuus. Häpeä. Pelko.
Mitä jos epäonnistumme? Kokeile nähdä asia toisin:
Onko ylipäätään mahdollista luoda mitään voimakasta ja vaikuttavaa, jos taustalla ei ole äärimmäisen vahvoja tunteita tai konfliktia?
Mies meni ravintolaan, söi lohikeiton, lähti kotiin ja meni nukkumaan. Ei kovin kiinnostava tarina. Siitä puuttuu kitka nykytilan ja sen välillä miten asiat voisivat olla.
Muutos edellyttää vastakkainasettelua menneen ja tulevan, status quon ja mahdollisten maailmojen välillä. Kiinnostavat brändit ottavat riskejä kysyessään mitä jos asiat olisivat toisin.
Uudistimme i2:n brändin ja verkkosivuston ja samalla määrittelimme uudelleen tehtävämme: autamme asiakkaitamme olemaan rohkeita ja ylittämään keskinkertaisuuden.
Jos haluat ravistella tuttua ja turvallista, heitä haasteesi meille. Lupaamme antaa vähintään kolme uutta ja rohkeaa näkökulmaa markkinointiisi ilman mitään sitoumuksia. Ollaan kuulolla.