90% kaikesta on kuraa

Jussi

Onko Sturgeonin laki tuttu? Sen mukaan 90 prosenttia kaikista asioista on roskaa.

Theodore Sturgeon oli tieteiskirjailija, joka kehitti Sturgeonin lain 1950-luvulla vastalauseena väitteille, joiden mukaan suurin osa tieteiskirjallisuudesta on heikkolaatuista. Sturgeonin mukaan sama väite voitiin esittää mistä tahansa kirjallisuuden lajista. Lakia on sittemmin sovellettu laajemminkin populaarikulttuuriin ja oikeastaan mihin vain.

Vaikka laki ei perustu mihinkään tieteelliseen tutkimukseen, tuntuu siinä silti olevan jotain perää. Välillä on vaikea erottaa mikä on olennaista ja mikä ei.

Jos merkit pitävät paikkansa hälyn määrä tulee nousemaan eksponentiaalisesti. Esimerkiksi, tekoälyn myötä sisällön - tekstin ja kuvan - määrä verkossa kasvaa räjähdysmäisesti.

Mikä on roskaa, mikä ei?

Nyt jos koskaan, brändien täytyy miettiä miten olla ajankohtainen, kiinnostava ja samaistuttava. Toisin sanoen, nyt täytyy miettiä miten oma brändi pysyy elävänä.

Jos kaipaat uutta näkökulmaa markkinoinnin ja myynnin tekemiseen, ole yhteydessä. Lupaamme ainakin yhden idean, joka läpäisee Sturgeonin lain.