Olemme i2:ssa olleet ilolla mukana luomassa Carunan #Duunienergiaa-kampanjaa, jonka avulla on tuettu nuorten työllistymistä kuntien palvelukseen eri puolilla Suomea. Kampanja on valittu Rekrygaalan finalistien joukkoon Vuoden rekrytointiteko -kategoriassa.
Tänä vuonna Vuoden rekrytointiteko -palkinnon finalistien joukkoon valittiin ehdokkaita, joiden kampanjassa korostuu erityisesti vaikeasti työllistettävien ryhmien auttaminen ja saaminen kiinni työelämään. Caruna sponsoroi kampanjansa kautta siinä mukana olevia kuntia 4 000 eurolla, joka tuli käyttää täysmääräisesti nuorten palkkakuluihin.
– Viime kesänä keskityimme #Duunienergiaa-kampanjassa nuorten työllistämisen lisäksi ilmastoon. Haluamme vauhdittaa asiakkaidemme puhtaan energian ratkaisuja, jotka torjuvat ilmastonmuutoksen vaikutuksia, kertoo Carunan viestintä- ja yhteiskuntasuhdejohtaja Anne Pirilä.
Olemme i2:ssa olleet mukana ideoimassa #Duunienergiaa-kampanjaa ja luoneet sen visuaalisen ilmeen yhdessä Carunan kanssa. Viime kesänä kampanjan kautta työllistyi yli 80 nuorta eri puolella Suomea sijaitseviin kuntiin.
– Kesätyöpaikka oli monelle nuorelle ensimmäinen kosketus työelämään. Nuorten kiinnostus ilmastoasioita kohtaan on kasvanut nopeasti, ja on hienoa tarjota nuorille kesätöitä yhdessä Carunan verkkoalueen kuntien kanssa ja nostaa samalla esiin kuntalaisten omia ilmastotekoja, Pirilä jatkaa.
Osana #duunienergiaa-kampanjaa nuoret ovat jakaneet tietoa ilmastoteoista kuntien sosiaalisen median kanavilla. Carunan duunikummi Veera Villikari on toiminut kesätyöntekijöiden apuna sisällöntuotantoon, viestintään ja sosiaaliseen mediaan liittyvissä asioissa.
– Keväällä 2020 moni nuori menetti kesätyöpaikkansa koronatilanteen takia. Järjestimme kampanjan silloin ensimmäistä kertaa ja tavoite oli auttaa nuoria pääsemään kiinni ensimmäisiin kesätöihinsä, Villikari toteaa.
Kesällä 2021 #Duunienergiaa-kampanja toteutettiin jo toisen kerran ja kesätyöntekijät pääsivät tutustumaan ainutlaatuisten työtehtäviensä lisäksi erilaisiin toimiin ilmastonmuutoksen hillitsemisessä.
– Kuntien arvokas ilmastotyö sai kampanjan myötä näkyvyyttä ja myös paljon uusia kehitysideoita, Villikari jatkaa.
Vuoden rekrytointiteko -palkinnon saaja valitaan yleisöäänestyksellä Rekrygaalassa Vanhalla ylioppilastalolla 4. marraskuuta.
#Duunienergiaa-kampanjaa voi seurata duunienergiaa.fi -sivustolla sekä Carunan Instagramissa.
Lisätietoja Rekrygaalasta ja finalistiehdokkaista voit lukea täältä.