Ideapark ja Classic pokkasivat yhteistyöllään kaksi palkintoa ja erityismaininnan ESA Awardseissa Lontoossa

10.03.2023
Ari Rauhala

Ideaparkin ja Classicin välinen yhteistyö ”Urheiluviihdettä keskelle kauppakeskusta” oli mukana Lontoossa 9.3.2023 järjestetyissä ESA (European Sponsorship Association) Awardseissa. Tapahtumassa palkittiin vuoden parhaita sponsorointitekoja eri kategorioissa. Ideapark ja Classic saivat kultaa sarjassa ”Sport Sponsorship < 250 000 € ”, hopeaa pääkategoriassa ”Sponsorship of the Year” ja yhteistyö sai ainoana erityismaininnan kategoriassa ”Best of Europe”.

Yhteistyö sai kisassa laajaa huomiota ja tuomaristo kiitteli erityisesti yhteistyön tuomaa kaupallista lisäarvoa.

– Oman kategoriamme (urheilusponsorointi) voiton lisäksi iloitsemme erityisesti kokonaiskilpailun toisesta sijasta. Kisa koski koko Euroopan sponsorointia ja mukana oli suuri joukko todella merkittäviä toimijoita, kuten Heineken, FC Liverpool, Nivea, Paris Saint-German ja Formula 1. On hienoa, että tuomaristo huomioi tämän ainutlaatuisen, molemminpuolista kaupallista hyötyä luovan yhteistyömme. Urheilu ja yhteistyö erityisesti Classicin kanssa ovat oleellinen osa Ideaparkin muuntumista perinteisestä kauppakeskuksesta elämykselliseksi viihdekeskukseksi, iloitsee Ideapark Lempäälän toimitusjohtaja Visa Vainiola.

– Ideaparkia ja Classicia yhdistävät yhteinen arvomaailma ja rohkeus tehdä asioita ennakkoluulottomasti. Yhteistyö on rakennettu yhteisten asiakasryhmiemme palvelemiseksi poikkeuksellisen hyvin, kertoo Classic Familyn toiminnanjohtaja Pasi ”Passo” Peltola.

Yhteistyötä on ollut suunnittelemassa ja toteuttamassa myös Markkinointiosakeyhtiö i2.

– On hyvin poikkeuksellista sponsoroinnissa, että kaksi erilaista organisaatiota hyödyntää sponsorointia strategisen muutoksen välineenä. Ideaparkilla ja Classicilla on kyky toimia näin, ja tässä yhteistyössä on hienoa olla mukana, kiteyttää i2 Markkinointiosakeyhtiön toimitusjohtaja Ari Rauhala.

Ideaparkin ja Classicin yhteistyön näkyvin osa on elämyksellinen Bläk Boks -tapahtumanäyttämö, joka mahdollistaa Classicin miesten ja naisten F-liigan kotiotteluiden pelaamisen Ideaparkissa. Yhteistyö sisältää paljon muutakin, kuten markkinointiyhteistyötä sekä palvelu- ja digikehitystä.

Lisätiedot:       

Visa Vainiola, toimitusjohtaja, Koy Ideapark Ab, visa.vainiola@ideapark.fi, p. 040 688 5350

Pasi ”Passo” Peltola, toiminnanjohtaja, Salibandy Club Classic, toimisto@scclassic.com, p. 050 520 9766

Ari Rauhala, toimitusjohtaja, Markkinointiosakeyhtiö i2, ari.rauhala@i2.fi, p. 040 556 1600

Lue myös

Is your brand just alive or is it living?

A living brand is the soul of the company. It is something unique that can be found in values and practices. We look for this perspective and bring the brand to life at different meeting points. We create stories that influence the buying decision.

i2 is a Finnish marketing agency that operates both locally and globally. We serve companies in different industries and needs. We communicate fiercely living brands in a way that is eye-catching, interesting and emotional. The goal is always to create expectations, memories and stories that influence the buying decision.

Our services 

For us, ideas are the core of everything. We wish to understand what you want, but we may also tell you what we think you need. We may still disagree with you and challenge you. 

However, A living brand is always created together with you. With us, you have passionate and people-oriented experts at your service who make sure that things run smoothly from the empty slate to the final implementation.