Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry valitsi heinäkuun kuukauden sponsorointinostoksi Santanderin ja HJK:n yhteistyön. i2 ideoi ja toteutti kokonaisuuden, jossa Suomen pohjoisimman juniorijalkapalloseuran, Ivalon Palloseuran, juniorit saivat kokea ikimuistoisen matkan Helsinkiin HJK:n Mestareiden liigan karsintapeliin.
Santanderilla on pitkät perinteen urheilun sponsoroinnista. Formulayhteistyö vaihtui jalkapalloon pari vuotta sitten ja nykyään Santander on yksi UEFA Champions Leaguen virallisista pääyhteistyökumppaneista. HJK istui paikalliseen yhteistyöhön erittäin hyvin, sillä edellisen vuoden Suomen mestarina se pelasi tällä kaudella UCL:n karsintapelejä.
Santanderin UEFA Champions Leaguen sponsoroinnin ytimessä on #footballcan -teema ja yhteistyön kautta yritys haluaa kertoa tarinoita, joita jalkapallo on mahdollistanut ihmisille. Santander haluaa ennen kaikkea luoda merkityksellisiä tekoja sponsoroinnin avulla, ei vain mainostaa yritystä. Kuten kaikessa tekemisessä HJK:n kanssa, tässä projektissa oli tavoitteena tuoda Santanderin jalkapallosponsorointi paikalliselle tasolle sekä lisätä Santanderin tunnettuutta Suomessa.
Kampanjan kohderyhmänä olivat jalkapalloa seuraavat aikuiset suomalaiset, joiden keskuudessa haluttiin lisätä tietoisuutta Santanderista, sen olemassaolosta ja palveluista. Yhtenä kampanjan tavoitteista oli myös muuttaa mielikuvaa Santanderista vastuullisena ja uskottavana yrityksenä, joka tekee hyviä ja merkityksellisiä asioita.
Ivalon Palloseuran juniorit kutsuttiin kulttuurimatkalle Helsinkiin, jossa pelattiin HJK:n Mestareiden liigan karsintapeliin Färsaarten mestaria HB Tórshavnia vastaan. Matka oli junioreille ja vanhemmille ikimuistoinen.
Viikko ennen europeliä kuvattiin Ivalossa, sekä pelipäivän aamuna Töölössä videomateriaalia, jossa esiteltiin Ivalon Palloseuran junioritoimintaa. Video esitettiin Telia 5G Areenan screenillä juuri ennen europelin alkua. IPS:n juniorit pääsivät myös saattamaan isäntäjoukkueen pelaajat kentälle. Videota täydennettiin saattamistehtävällä ja pelin aikana kuvatulla videomateriaalilla. Lopullinen video Ivalon Palloseuran junioriryhmän jalkapallokulttuurimatkasta julkaistiin Santanderin ja HJK:n sosiaalisen median kanavissa.
Videota on esitetty kaikissa kesän HJK:n europeleissä ja HJK:n omissa sosiaalisen median kanavissa. Lisäksi teemasta valmistui pidempi ja myös tarinallisempi versio. Tällä tuetaan linjaa, jolla Santander on jalkapallossa mukana omilla toimialueillaan.
Kampanjan tulokset ovat jo nyt vaikuttavat, ja keränneet tuhansia tykkäyksiä, kommentteja ja jakoja. Kattavuus tällä hetkellä sosiaalisessa mediassa on yli 400 000 ja julkaisua on näytetty jopa 1 300 000 kertaa. HJK:n Facebookissa video on noussut tämän kauden katsotuimmaksi ja sitouttavimmaksi sisällöksi.