Tunnetuin kauppakeskus tähtää suosituimmaksi lyhytlomakohteeksi

16.10.2021
Ari Rauhala

Suomen tunnetuin kauppakeskus, Lempäälän Ideapark haluaa jatkossa olla myös Suomen suosituin perheiden lyhytlomakohde. i2 on ollut mukana vuodesta 2018 lähtien rakentamassa uudenlaista hybridikeskusta.

Ideapark on alusta alkaen haastanut kauppakeskuksen peruslainalaisuuksia. Siinä missä yleensä kauppakeskusten keskeinen menestystekijä on sijainti luontaisten ihmisvirtojen keskellä, tavoittaa Ideaparkin 48 ihmistä arjen asiointietäisyydellä. Ideaparkiin saavutaan tositarkoituksella eli tekemään ostoksia. Asiointiaika ja keskiostos onkin aivan Suomen kärkitasoa.

Osa megatrendeistä, verkkokauppa ennen kaikkea, ei ole kauppakeskusten puolella. Tästä syystä Ideaparkin pitää rakentaa oma menestyksensä toisella tavalla. Myös tämän suunnittelun perustana ovat megatrendit, kuten kasvava kiinnostus terveyteen, liikuntaan ja hyvinvointiin sekä lähimatkailu. 

Syyskuussa avautui uusi ainutlaatuinen tapahtumanäyttämö Bläk Boks. Se on nimensä mukaisesti musta laatikko. Bläk Boksissa hyödynnetään monipuolisesti digitaaliratkaisuja ja erityistä huomioita on kiinnitetty asiakaskokemukseen. Lopputuloksena on intiimi, elämyksellinen kokonaisuus, joka mahdollistaa uudenlaiset tapahtumaelämykset. Bläk Boks soveltuu niin urheilun, viihteen kuin yritystapahtumienkin näyttämöksi.  

Kesän aikana Ideaparkiin avautui myös uusi Viihdekeskus, jonka palveluista lasten Skidipark, ainutlaatuinen sähkökartingrata sekä upea saunaspa neuvottelutiloineen palvelevat jo asiakkaita. Jatkossa Viihdekeskukseen tulee lisää palveluita, kuten mm. golfmaailma, interaktiivinen keilahalli ja elokuvateatteri.

Kauppakeskusvieras voi yhdistää perinteisiin kauppakeskustoiminteisiin uusia tapahtuma- ja elämyspalveluita ja näin saada uudenlaista sisältöä.  

Vuonna 2023 Ideaparkiin avautuu maanalle yhteistyössä Lempäälän kunnan kanssa toteutettava uimahalli/kylpylä sekä hiihtopuisto, joka mahdollistaa hiihtämisen ympäri vuoden. Vuonna 2024 Ideaparkiin avautuu hotelli.   

Tuloksena on Suomessa ainutlaatuinen hybridikeskus, jossa yli 170 liikkeen ja ravintola/kahvilan lisäksi kävijöitä palvelee vahva elämyskokonaisuus tarjoten innostavaa tekemistä ja kokemista niin lapsille kuin aikuisillekin.  

Ideaparkin peruslupaus onkin ”Enemmän kuin erilainen”.

i2 Ideaparkin kumppanina

i2 ja Ideapark ovat tehneet yhteistyötä vuodesta 2018 lähtien. i2 on ollut mukana tukemassa strategian toteutumista, uudistamassa Ideaparkin markkinointia sekä rakentamassa perusteita maan suosituimmalle lyhytlomakohteelle. 

Yhteistyö alkoi strategiatyöllä, jossa muovattiin suuntaviivat tulevaisuuden kehitykselle. Samassa yhteydessä uudistettiin markkinointiviestinnän ydin ja peruslupaukseksi valikoitui ”Enemmän kuin erilainen”. 

Tämän jälkeen i2 on ollut monipuolisesti mukana Ideaparkin matkassa. Yhteistyössä on mm. määritelty matkailuliiketoiminnan menestystekijät, uudistettu verkkosivusto sekä suunniteltu Bläk Boks tapahtumanäyttämö ja sen brändi. Samoin yhdessä on muotoutettu Ideaparkin vastuullisuuskonsepti. 

Lue myös

Is your brand just alive or is it living?

A living brand is the soul of the company. It is something unique that can be found in values and practices. We look for this perspective and bring the brand to life at different meeting points. We create stories that influence the buying decision.

i2 is a Finnish marketing agency that operates both locally and globally. We serve companies in different industries and needs. We communicate fiercely living brands in a way that is eye-catching, interesting and emotional. The goal is always to create expectations, memories and stories that influence the buying decision.

Our services 

For us, ideas are the core of everything. We wish to understand what you want, but we may also tell you what we think you need. We may still disagree with you and challenge you. 

However, A living brand is always created together with you. With us, you have passionate and people-oriented experts at your service who make sure that things run smoothly from the empty slate to the final implementation.