Selkeyttä Tampere-talon someen napakan strategian avulla

– 17.02.2020

Asiakas

Tampere-talo

Palvelut

Työpajatyöskentely
Somestrategia

Tampere-talon sosiaalisen median läsnäolo viime vuosina on ollut merkittävä osa markkinoinnin kokonaisuutta. Elämysten talossa tapahtuu koko ajan, joten sisällöistä ei ole ollut puutetta. Myös tarpeet ovat olleet moninaiset: talon arki, tuotannot, ohjeispalvelut, B2B-näkökulma sekä viestintä ovat kaikki saaneet palstatilaa useissa kanavissa. Moniosaajien talossa somea on päivittänyt useampi henkilö.

Haave selkeämmästä prosessista ja tavoitteista oli elänyt jo hetken arjen kiireessä, mutta konkretisoitui sisältöyhteistyössä esimerkin kautta. Heti alussa sovittiin, että strategiasta tehdään tiivis, mahdollisimman selkeä ja siitä karsitaan kaikki turha.

Vaikka strategian tekeminen johdettiin i2:selta, suunniteltiin sitä kuitenkin tiiviissä yhteistyössä. Ennakkokysymysten perusteella pidettiin yhteinen puolen päivän työpaja, johon osallistuivat kaikki Tampere-talolla somen kanssa tiiviisti tekemisissä olevat. Erilaisten tehtävien avulla saatiin näkyviksi asioita, jotka on ehkä tiedostettu, mutta joita ei ole aktiivisesti mietitty.

Työpajan jälkeen vetäydyimme i2:sella vetämään materiaalia yhteen. Ja vuosia kestäneen yhteistyön ja tiiviin työpajan jälkeen sitä oli paljon. Kokonaisuus hahmottui kuitenkin rivien välistä yllättävän selkeästi. Lopputuloksena oli tiivis ja ytimekäs kohderyhmä- ja kanavajako sekä ehdotus sosiaalisen median sisällöntuotannon prosessista ja kanavakohtaisista painotuksista.

Aito yhdessä tekemisen meininki ja selkeä tavoite tekivät tästä projektista onnistuneen molempien näkökulmasta. Työtä ei tarvinnut aloittaa alusta, vaan hyvää somepresenssiä lähdettiin hienosäätämään sisäisesti selkeämmäksi ja asiakkaita paremmin tavoittavaksi.

Jaa

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Muita töitämme

Is your brand just alive or is it living?

A living brand is the soul of the company. It is something unique that can be found in values and practices. We look for this perspective and bring the brand to life at different meeting points. We create stories that influence the buying decision.

i2 is a Finnish marketing agency that operates both locally and globally. We serve companies in different branches and needs. We communicate fiercely living brands in a way that is eye-catching, interesting and emotional. The goal is always to create expectations, memories and stories that influence the buying decision.

Our services 

For us, ideas are the core of everything. We wish to understand what you want, but we may also tell you what we think you need. We may still disagree with you and challenge you. 

However, A living brand is always created together with you. With us, you have passionate and people-oriented experts at your service who make sure that things run smoothly from the empty slate to the final implementation.