Seinäjoella aloitettiin vuoden vaihteessa poikkeuksellinen verenluovutuskampanja, kun Seinäjoen Peliveljet luopui pelipaitojensa punaisesta väristä heittäen koko identiteettinsä peliin hyvän asian puolesta.
i2 suunnitteli sähkönjakeluyhtiö Carunalle yhteisöllisen #Elämänvirtaa-kampanjan, jonka tavoitteena on lisätä verenluovuttajien määrää sekä tietoa verenluovutuksen tärkeydestä. Kampanjan keskiöksi muodostui salibandykaupunki Seinäjoki, jossa Seinäjoen Peliveljien Salibandyliigan edustusjoukkue (SPV) ja SPR:n Veripalvelu mahdollistavat paikallisen toiminnan.
Kampanjan tavoitteena on saada 3000 ihmistä luovuttamaan verta 29.2.2020 mennessä. Kampanjan näkyvänä mittarina toimii SPV:n punainen pelipaita. Mitä useammat henkilöt käyvät luovuttamassa verta, sitä nopeammin pelipaidan oikea väri palautuu takaisin. Yleisö voi seurata kampanjan etenemistä elämänvirtaa.fi -sivustolla sekä SPV:n kotiotteluissa.
Samalla tavalla kuin sähkö virtaa kaapeleissa ja johdoissa, elämää ylläpitävä veri virtaa suonissa. #Elämänvirtaa-kampanja vahvistaa Carunan sitoutumista sosiaalisiin hankkeisiin.
#Elämänvirtaa on saanut inspiraationsa maailmalta, jossa huomiota herättävällä tavalla on päästy hyviin tuloksiin. i2 tuotti kampanjan kokonaisuudessaan aina suunnittelusta toteutukseen ja animaatiovideoista kannustusviuhkoihin. Lisäksi pääviestiä jaetaan medialle tiedottein sekä yleisölle sosiaalisessa mediassa. Ottelupäiviin painottuvien sosiaalisen median mainosten tavoitteena on ohjata katsoja #Elämänvirtaa-kampanjasivustolle ja lisätä tunnettuutta kohdistetusti.
Tärkeä asia aktivoi toimimaan
Kampanjan puolessa välissä verenluovuttajien kasvu on odotusten mukaista. #Elämänvirtaa on saanut aikaan myös paljon yhteisöllistä ja positiivista kierrettä. SPV:n omat pelaajat ovat näyttäneet esimerkillistä toimintaa ja haastaneet myös muita luovuttamaan verta. Haasteen otti vastaan muun muassa Esport Oilers, joka luopui omasta väristään pelaten oman kotipelinsä vieraspelipaidalla. Hienoa heittäytymistä! Kampanja jatkuu 29.2.2020 saakka.