Aito Säästöpankki ryhtyi rohkeaksi ja täytti Pakkahuoneen

Aito Säästöpankki perusti hiljattain uuden yritystiimin, joka vie pankkipalvelut kirjaimellisesti yrittäjän sorvin äärelle. Nelihenkinen asiantuntijatiimi puhkui innosta päästä tien päälle tapaamaan asiakkaita, mutta tieto liikkuvasta yrityspankista ei ollut vielä kantautunut tamperelaisten yrittäjien korviin. Tarvittiin siis nopeasti lisää tunnettuutta, ja tässä kohtaa tulivoimaa haettiin i2:lta. Teimme yhdessä suunnitelman yrityspankin lanseeraamisesta sisältömarkkinoinnin, videoiden ja somen avulla. Lisäksi sovimme, että koko kampanja huipentuisi Ryhdy rohkeaksi, pane paremmaksi -yrittäjätapahtumaan marraskuun puolivälissä. Koska tavoitteet kannattaa aina asettaa hitusen liian korkealle, päätimme, että täytämme Tampereen Pakkahuoneen viimeistä penkkiä myöten.

Ryhdy rohkeaksi -illan järjestelyt ja markkinointi polkaistiin heti käyntiin. Tapahtuman konsepti noudatti osittain Lammin Säästöpankin yrittäjäbrunssia, jonka järjestämisessä i2 oli vahvasti mukana. Tampereelle kiinnitettiin puhujiksi samat henkilöt kuin Hyvinkäälle, eli yrittäjä, juontaja Jaajo Linnonmaa, Säästöpankkiryhmän pääekonomisti Timo Vesala ja tamperelaiset panimotytöt Brewcatsit. Puheenvuoron lisäksi Aito Säästöpankki tilasi Brewcatseiltä oman nimikko-oluen, joka julkistettiin tapahtumassa. Tampereella oli puhumassa myös Työeläkeyhtiö Elon Anne Tamminen.

Valtaosa Ryhdy rohkeaksi -tapahtuman markkinoinnista tehtiin digitaalisesti (some, digibannerit ja sähköposti), mutta suunnittelimme myös teemaan sopivat pahviset tuopinaluset, jotka lähetettiin tapahtumakutsuina 3 000 yrittäjälle. Myös Jaajo osallistui Instagram-tilillään ja Aamulypsyn lähetyksessä yrittäjäillan promoamiseen. Suunnittelimme tapahtumalle oman verkkosivun, johon kaikki kutsutut ohjattiin.

Entäs se alussa asetettu tavoite? Tapahtuma oli loppuun varattu jo ennen varsinaisen ilmoittautumisajan umpeutumista. Täpötäysi Pakkahuone loi tapahtumalle puitteet, jotka olisivat kelvanneet maailmanluokan rokkistaroillekin. Kiinnostavat puhujat, astetta rohkeampi konsepti ja monipuolinen tapahtumamarkkinointi tuottivat halutun tuloksen. Supliikit esiintyjät hurmasivat yleisön, ja tapahtumasta postattiin vilkkaasti myös someen. Ilta huipentui hot dog -baarin herkkuihin ja Brewcatsin paneman Aito Black Ipan julkistamiseen, johon i2 oli suunnitellut etiketin. Paikalta poistui inspiroitunutta väkeä – Aito Säästöpankki ja sen yritystiimi olivat jättäneet lähes 500 tamperelaiseen yrittäjään positiivisen muistijäljen. Rohkeaksi ryhtyminen kannatti.

Aino Penttilä / 27.11.2017