i2 kirkasti Arkea-brändin

CASE

i2 kirkasti Arkea-brändin

CASE

Kesän ja syksyn aikana olemme työskennelleet ahkerasti yhdessä arkealaisten kanssa terävöittääksemme Arkea-brändin.

Yhteinen tekeminen alkoi kesäkuussa Paineistus-työpajalla, jossa pureuduttiin Arkean liiketoiminnan ytimeen markkinointiviestinnän näkökulmasta. Paineistuksen tuloksena saatiin muodostettua yhtenäinen kuva tavoitteista ja keinoista, joilla tavoitteisiin pyritään.

Arkean tavoitteena on olla kiinnostavin ja vahvassa kasvussa. Arkean uudeksi brändilupaukseksi muodostui ”Rokkaa ja rollaa”, jolla halutaan kertoa sekä tavasta, jolla asiat Arkean kanssa hoituu, että myös siitä asenteesta, joka arkealaisissa ja arkealaisuudessa on. Uuden brändin lanseeraus aloitettiin marraskuussa näyttävästi avaamalla Pop-Up Kouluruokaravintola Turun ydinkeskustaan Hansakortteliin. Kouluruokaravintolalla haluttiin osoittaa konkreettisesti, millaista on tämän päivän kouluruoka ja millainen on Arkea tänään. Kouluruokaravintolan markkinoinnissa tukeuduttiin MTV:n alueelliseen mainontaan.

Kutsuimme myös Arkean keskeisiä yritysasiakkaita Kouluruokaravintolaan kuulemaan Arkean tuoreimmat uutiset ja maistamaan, miltä ruoka maistui.

Kouluruokaravintola osoittautui menestykseksi. Reilun viikon aikana Kouluruokaravintolassa vieraili yhteensä yli 5 200 asiakasta ja palaute asiakkailta oli erinomainen. Kouluruokaravintola noteerattiin laajasti myös mediassa. Turun Sanomien tekemän yhteenvedon voit lukea tästä.

Arkea Oy on monialayritys, joka tuottaa ruoka-, siivous-, toimitila-, kiinteistönhoito- ja kunnossapitopalveluja. Arkean palveluksessa on 1.200 työntekijää ja sen pääpaikka on Turku.

Ari Rauhala / 4.12.2017