Asiakas rakastaa makeita juttuja – Kaukokiidon suorakampanja oli menestys!

Kaukokiito toi markkinoille uudet tuotteet sekä palvelut. Loimme kaksi erilaista kampanjaa kohdeyleisön tavoittamiseksi.

Kaukokiito toi keväällä 2018 markkinoille uusia tuotteita sekä palveluita. Tahdoimme kertoa uudistuksesta niin vanhoille kuin uusillekin asiakkaille, joten päätimme luoda kaksi erilaista kampanjaa – toinen valtasi digi- ja printtimaailman kun taas toinen yllätti vastaanottajansa makealla paketilla.

Mediakampanjan tulokset noudattelivat Alma Median keskiarvoja, mutta suorakampanjamme keräsi positiivista palautetta niin asiakkaalta kuin heidän kohderyhmältään.

Asiakas rakastaa makeita juttuja

Suorakampanjaa varten loimme Kaukokiidolle Makean paketin, joka oli personoitu myyjien allekirjoittamina valituille yritysasiakkaille. Makean paketin ydinviestissä kerroimme Kaukokiidon uusista tuotteista ja palveluista sekä tarjosimme jokaiselle vastaanottajalle pienen makean yllätyksen.

Makean paketin korttiin kiinnitetty suklaa ja sokeri olivat vain osa lähestymistä, sillä niiden mukana lupasimme, että seuraavalla asiakaskäynnillä Kaukokiidon myyjällä on mukana tyylikäs Kaukomokka-purkki, jonka sisällä on tietysti paketillinen kunnon kahvia. Pikkumakeita yllätyksiä on jatkossa tarjolla Kaukokiidon eri tapahtumissa, kokouksissa sekä messuilla, jotta mahdollisimman moni saa maistiaisen Kaukokiidon makeista uutisista.

Tyylikäs kahvi ansaitsee arvoisensa pullan

Logistiikkamaailmassa vallitsee monia perinteisiä tapoja. Yksi näistä on kahvin kanssa tarjottu pulla tai muu herkku. Siksi me loimme Kaukomokan kaveriksi Taukopullat-rasian, jonka kanssa kelpaa lähteä jokaiselle myyntikäynnille.

Ihminen rakastaa edelleen huomioimista

Toteutettuamme kaksi hyvin erilaista kampanjaa, oli mielenkiintoista ja hienoa huomata ihmisen pysyneen ennallaan. Vaikka tapoja ihmisen tavoittamiseen on satoja, ei konkreettista huomioimista ole helppoa voittaa.

Satu Hänninen / 14.6.2018