Business Battlesta on kasvanut Pirkanmaan komein markkinointialan ammattilaistapahtuma

Business Battle 2019, yhdisti marraskuussa alueen toimijat jo viidettä kertaa saman katon alle. Tapahtumassa syvennyttiin aina yhtä ajankohtaiseen teemaan – mikä on luovuuden hinta?

”Idean arvo pelkkänä ideana on 0 €”
Miten luovuuden hinta markkinoinnissa pitäisi määrittää? Tätä pohdittiin, kun loppusyksyn synkkyyteen valoa toi markkinointialan verkostoitumistapahtuma. Loppuunmyydyssä Business Battlessa huippuluokan tekijät jakoivat oman näkemyksensä luovuuden hinnasta. Yleisölle pohdittavaa antoivat muun muassa Kotipizzan toimitusjohtaja Tommi Tervanen, Verohallinnon viestintäpäällikkö Nilla Hietamäki sekä markkinointiviestintäyrittäjä Natalia Salmela. Natalia nosti omassa puheenvuorossaan esiin, kuinka hänestä idean arvo pelkkänä ideana on pyöreä nolla. Se miten idea kehitetään liiketoiminnaksi, määrittää lopulta luovuuden hinnan.

Näkyvyyttä somessa

i2 vastasi Business Battlen someläsnäolosta sekä ennen h-hetkeä että itse tapahtumassa. Hypeä tapahtuman ympärille luotiin ennakkoon maksetulla mainonnalla sekä orgaanisilla sisällöillä Facebookissa ja Instagramissa. i2:n ideoimana järjestämässä olleet toimistot ottivat kukin päiväksi Business Battlen somen haltuunsa ja jakoivat kurkistuksen omaan arkeensa – huippumenestyksellä, tempauksen avulla tapahtuman someseuraajien määrä kasvoi rutkasti.

Battle-päivänä some kävi kuumana, kun tapahtuman tärkeimpiä hetkiä pääsi seuraamaan livenä Facebookissa, Instagramin feedissä sekä storyssa ja LinkedInissa. Esityksistä tehtyjen koontien avulla tapahtuman tunnelma välittyi ja taltioitui.

Business Battle on osoitus siitä, että yhteistyöllä saadaan paljon aikaan. Mukana tapahtumaa järjestämässä i2:n lisäksi olivat Bermuda, Creative Crue, Jenga, Kaski, Koju, Roihu Inc, Tampereen mainosyhdistyksen säätiö, Unfair, Valoria, Villivisio ja ProPromotion.

Kirsi Rajala / 5.2.2020