Honka, pässit ja miniä seikkailevat radiossa

Vuodelle 2019 Kaukokiidon markkinoinnissa jatkoimme asiakkaan kanssa tarinoiden kertomista, tällä kertaa myös asiakkaalle uudessa kanavassa. Kampanjointiin toimme mukaan radion, jolla tavoitamme asiakkaamme kohderyhmää hyvin tien päällä. Samalla jätämme muistijälkeä nykyisiin ja tuleviin kaukokiitolaisiin.

Mainosten sisältö löytyi Kaukokiidon omasta historiasta, tositarinoista tien varrelta. Valitsimme humoristisia ja mieleenpainuvia juttuja, joiden avulla erotumme perinteisestä radiomainonnasta. Spoteissa seikkailevat mm. lapin honka, pässejä sekä isä, poika ja miniä.

–Näissä tarinoissa välittyy hienosti kuljetusalan monenlaiset tapahtumat vuosien varrelta. Halusimme esiintyä radiomainonnassa persoonallisella tavalla, kertoo Kaukokiidon vt. toimitusjohtaja Jarmo Lilja.

Kaukokiidon ääneksi valikoitui jo yrityksen 60-vuotisjuhlassa Kiidon Kakena esiintynyt Ilkka Heiskanen, joka kertoo tarinat omalla tyylillään. Ensimmäinen kierros radiossa toteutettiin keväällä 2019 ja toinen kampanja toteutuu marraskuussa 2019. Marraskuun lopulla tarinat ovat kuunneltavissa Novan, Iskelmän ja Nostalgian taajuuksilla.

Juha Kiviranta / 30.10.2019