Honkarakenne: 60 vuotta asumisen unelmia ja uuden elämän alkuja

VIERASKYNÄ

Honkarakenne: 60 vuotta asumisen unelmia ja uuden elämän alkuja

VIERASKYNÄ

Honkarakenne täyttää tänä vuonna 60 vuotta. Honka-brändin hieno tarina sai alkunsa Itä-Suomen metsissä, kun viisi veljestä unelmoivat maailmasta, jossa kaikilla on mahdollisuus asua suomalaisesta puusta valmistetussa talossa. Honkarakennetta ajaa tänäkin päivänä eteenpäin halu edistää luonnonmukaista ja hyvää elämää. On upeaa työskennellä yrityksessä, jolla on vahva perimä ja kulttuuri.

Halusimme vahvistaa brändiä tässä ajassa ja vuorovaikutuksessa sidosryhmien kanssa.

Perehdyimme ennen juhlavuotta syvällisesti Honka-brändin ytimeen ja kirkastimme vision, mission, arvot ja brändistrategian. Juhlavuonna emme halunneet kuitenkaan liikaa jäädä tuijottelemaan historiaan, vaan halusimme vahvistaa brändiä tässä ajassa ja vuorovaikutuksessa sidosryhmien kanssa. Siksi lähdimme rakentamaan entistä vahvempaa Honka-heimoa sosiaalisessa mediassa sekä tapahtumamarkkinoinnin kautta.

Honkarakenteen viestintä on aiemmin ollut vähän asiakeskeistä ja kuivakkaa. Nyt halusimme tuoda arvojemme mukaisesti viestintään lisää intohimoa, välittämistä ja rohkeutta. Etsimme kumppaniksi ketterää tekijää, joka pystyy sparraamaan meitä niin sosiaalisessa mediassa kuin fyysisissäkin kohtaamisissa.

i2 sparraamaan sisältöstrategiaa ja kohtaamisia

I2:n löysimme yhteistyökumppaniksi vähän sattumankin kautta, mutta palaset loksahtivat kohdalleen ja yhteistyö lähti vauhdilla käyntiin. Huomasimme, että meillä on lähes 80 000 ihmisen Honka-yhteisö, jonka tavoitamme globaalisti Facebookin avulla. Lähdimme kirjaamaan ylös sosiaalisen median strategiaa ja myös tuottamaan heti sisältöä mm. videoiden muodossa.

Ensimmäinen yhteinen messumatka i2:n kanssa oli Dubai Wood Show, jossa suomalainen hirsiosaaminen pääsi upeasti esille. Huhtikuussa toimme yhteistyössä uudistetun messuosaston Helsingin Kevätmessuille ja kesällä nähdään Porin asuntomessuilla Honka 60 –paviljongin kanssa. Tervetuloa juttusille ja keskustelemaan omista talohaaveista!

Sanna Huovinen

Kirjoittaja on Honkarakenteen markkinointijohtaja

Lue myös