i2 ja Pernod Ricard Finland isännöivät syyskuun Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n jäsentilaisuuden

Sponsorointi & Tapahtumamarkkinointi ry:n syyskuun jäsentilaisuuden teemana oli Suomi100-juhlavuoden suurimman yleisötapahtuman, The Tall Ships Races Finlandin, sponsorointi. Tilaisuuden isäntinä toimivat i2 ja Pernod Ricard Finland, jotka kertoivat heinäkuussa Kotkassa ja Turussa vierailleen purjehdustapahtuman sponsoroinnista ja yhteistyöstä.

i2 hoiti yhteensä 900 000 kävijää houkuttaneiden yleisötapahtumien paikallisten ja valtakunnallisten kumppanuuksien hankinnat keräten yhteensä n. 70 yhteistyökumppania sekä 2,8, miljoonan euron sponsorisopimuskannan. Pernod Ricard Finland oli yhtenä kuudesta pääyhteistyökumppanista merkittävässä roolissa Kotkan ja Turun tapahtumissa.

70 kumppania, 2,8 miljoonaa euroa

Kerroimme tilaisuudessa i2:n tavasta tehdä sponsorointia sekä esittelimme Tall Ships Races – tapahtumien sponsorointiprosessia, tuloksia ja palautetta. Pernod Ricard Finlandin myyntijohtaja Jyrki Vartiainen puolestaan kertoi pääsponsorin näkökulmasta, miksi yritys lähti mukaan tapahtumaan, millaista yhteistyö kuluneen vuoden aikana on ollut ja kuinka yritys hyödynsi tapahtuman sponsorointia omassa toiminnassaan.

Anu Varila / 18.9.2017