Mikä nakertaa verkkokaupan katteen – Maestro selvitti, i2 visualisoi

Ohjelmistotalo Maestro selvitti alkuvuodesta, minne suomalaisen verkkokaupan katteet katoavat. Me saimme tehtäväksemme muotoilla tutkimustulokset helposti omaksuttavaan muotoon ja suunnitella houkutteleva kampanja oppaan lataamiseksi. Kesytimme hurjan numeropläjäyksen selkeäksi grafiikaksi sekä sujuvaksi tekstiksi. Annoimme tutkimukselle nimen, joka houkuttelee tutustumaan sisältöön tarkemmin.

Lopputuloksena syntyi Mikä nakertaa verkkokaupan katteen? –tutkimusraportti, josta jo pikainenkin selailu paljastaa tärkeimmät kohdat. Lisäksi suunnittelimme raportille oman laskeutumissivun, joka noudatteli samaa visualisuutta. Kampanja viimeisteltiin kaupan alan päättäjille suunnatuilla bannereilla, jotka keräsivät klikkauksia esimerkiksi Kauppalehden ja Talouselämän nettisivuilla.

Onnistuneen kampanjan ansiosta yhteistyömme Maestron kanssa on jatkunut nyt uuden, kaupan alan tunnuslukuja käsittelevän, tutkimuksen parissa. Siinä selvitetään, millaisia tunnuslukuja ja raportteja päättäjät seuraavat ja mikä arvo näillä on päätöksenteossa. Saimme jälleen kerran mahdutettua paljon asiaa kompaktiin pakettiin.

Katso verkkokaupan katteensyöjät täältä: www.maestro.fi/katteensyojat/

Lataa uunituore tunnuslukuraportti täältä: www.maestro.fi/tunteella-vai-tiedolla/