Muista asiakasta – HYPO toivotti hyvää ystävänpäivää!

Tänä päivänä meitä kaikkia lähestytään jatkuvalla viestien virralla, myös perinteisin printein. Automaattipostitettujen statustiedotteiden valkoiset C5-kuoret eivät vain välttämättä vastaanottajaa sykähdytä.

Suomen Hypoteekkiyhdistys päätti lähestyä asiakkaitaan poikkeuksellisesti tiliotteiden ja korkotiedotteiden sijaan erottuvalla ystävänpäivätervehdyksellä. Printtikampanjan teema pohjautui asiakaskyselyihin, joiden mukaan merkittävä osa uusista laina-asiakkaista oli saanut suosituksia ja kehotuksen hakea asuntolainaa Hyposta ystäviltään.

Halusimme siis muistaa olemassa olevia asiakkaita mukavilla terveisillä ja toivoimme heidän kertovan Hypon palveluista eteenpäin. Suosittelijat osallistuivat ystävänpäivän illallislahjakorttien arvontaan.

Uusi formaatti, perinteisestä pankkiviestinnästä poikkeava ja mietitty ulkoasu herättivät asiakaskunnassa mukavasti vastakaikua. Kisaan osallistuttiin lataamalla käyttöön uusi mobiilipankkiapplikaatio ja latauksien määrässä näkyi selvä piikki kampanjan ansiosta.

Tavallisesta poikkeava lähestyminen sai asiakkailta myös spontaania ja positiivista palautetta ja auttoi omalta osaltaan vahvistamaan Hypon mielikuvaa ihmisläheisenä ja palvelevana pankkina, asuntorahoitusjohtaja Päivi Salo Hyposta kertoo.

Muistathan sinäkin huomioida asiakkaasi yllättävällä ja positiivisella tavalla? Anna meidän i2:ssa auttaa, suunnitellaan sinullekin sopiva suora.

Satu Hänninen / 25.4.2019