Salibandyliitto ja i2 yhteistyöhön kumppanimyynnistä

Markkinointiosakeyhtiö i2 huolehtii jatkossa Suomen salibandymaajoukkueiden sekä Salibandyliiton muiden tuotteiden ja palveluiden kumppanimyynnistä ja tuotteistuksesta.

Aiemmin salibandyn kaupallistaminen on ollut Suomen Salibandyliitto ry:n omistaman SSBL Salibandy Oy:n vastuulla. Keväällä julkaistiin Salibandyliigan uusi strategia, jonka tuloksena SSBL Salibandy Oy keskittyy jatkossa Salibandyliigan kaupallistamiseen. Näin ollen maajoukkueiden kumppanimyynti siirtyy liiton vastuulle 1.5.2020 alkaen ja Salibandyliiton muiden tuotteiden ja palveluiden osalta heti.

Muutosten yhteydessä Salibandyliitto on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen kumppanimyynnistä ja tuotteistuksesta Markkinointiosakeyhtiö i2:n kanssa.

– Olemme tehneet yhteistyötä i2:n kanssa jo MM2020-projektin kumppanimyynnissä ja markkinointiviestinnän suunnittelussa ja toteutuksessa. Tämä yhteistyö on sujunut hyvin. Nyt yhteisenä tavoitteenamme on rakentaa pitkäjänteinen ja tuloksekas yhteistyö i2:n kanssa, Salibandyliiton toiminnanjohtaja Kari Lampinen linjaa. 

– MM2020-kisojen kumppanuudet on käytännössä myyty loppuun, vaikka kisoihin on vielä yli vuosi. Huippusalibandyllä on nyt siis kaupallista vetovoimaa ja on hienoa päästä jatkamaan tätä työtä maajoukkueiden kanssa, toteaa Markkinointiosakeyhtiö i2:n toimitusjohtaja Ari Rauhala ja jatkaa:

– Salibandyllä on myös merkittävä kansantaloudellinen rooli eri ikäisten suomalaisten liikuttajana, joten on erittäin innostavaa lähteä selvittämään, mitä tuloksia saamme sillä rintamalla aikaiseksi.

Jari-Pekka Jouppi / 15.10.2019