Santander: Mielikuvituksellisuuden voimalla mahdottomasta mahdollista

Mitä jos me tekisimme maailmasta sellaisen kuin itse haluamme?

Lähdimme uudistamaan Santander Consumer Finance brändikonseptia keväällä 2019.

– Taustalla oli edellisvuoden globaali brändiuudistus, mutta vieläkin tärkeämpää oli tarkentaa markkinoinnin puhuttelutapaa vastaamaan paremmin yrityksen sisäistä tekemistä ja arvoja, kertoo myös brändistä vastaava operatiivinen johtaja Ville Rinkinen Santanderilta.

Rahoituslaitoksena Santander on ihmisten yksilöllisten toiveiden ja tarpeiden mahdollistaja – ei ohjaava auktoriteetti, jolla olisi syytä ohjailla vaikkapa kuluttamaan lisää. Vastuullisuutta korostavana toimijana Santander myös näkee tärkeänä, että kenenkään ei tule esimerkiksi hakea lainaa enemmän kuin aidosti pystyy hoitamaan.

Konseptityö alkoi näistä havainnoista.

Mielikuvituksellisuus on valtava liikkellepaneva voima, joka yhdistää meitä ihmisiä. Kyky nähdä näkemätön ja kokea jotain ennen kokematonta. Se on myös meille jotain yksilöllistä, jonka aitoutta ei kukaan ulkopuolinen voi tulla kyseenalaistamaan. Mitä jos antaisimme oman ainutlaatuisen mielikuvituksemme näyttää tietä.

Konsepti kiteytyi lauseeseen ”Maailma sellaisena kuin sinä haluat”.

Se jalkautettiin filmeihin, jotka kuvattiin kesän aikana. Filmeissä arkisen kaunista oikeaa maailmaa yhdisteltiin piirrettyyn mielikuvitusmaailmaan. Konsepti jalkautuu kampanjakäyttöön tulevien kuukausien aikana.

Matti Kovanen / 27.10.2019