Tampere-talo kehitti toimintakertomuksesta vuosiesitteen – mikä muuttui ja miksi?

VIERASKYNÄ

Tampere-talo kehitti toimintakertomuksesta vuosiesitteen – mikä muuttui ja miksi?

VIERASKYNÄ

Toimintakertomus on yrityksessä jokavuotinen ponnistus, joka pahimmillaan lähinnä ärsyttää, ei kiinnosta ketään ja pölyttyy arkistossa vuosikerta toisensa perään. Parhaimmillaan taas tämä viikkojen työ voi johtaa sisällöllisesti mielenkiintoisen ja informaatioltaan kattavan opuksen syntyyn.

Tampere-talo on Pohjoismaiden suurin kongressi- ja konserttitalo, ja alueensa merkittävin kulttuuritalo. Talossamme järjestetään noin 1000 tapahtumaa ja saamme vieraaksemme noin 605 000 kävijää vuosittain. Toimintakertomuksemme antaa yrityksen ydintoiminnasta välttämätöntä tietoa ja samanaikaisesti tehdyt esitteet puhuvat talon fiiliksestä ja tapahtumista omaa hurmaavaa kieltään. Halusimme yhdistää nämä ja kehittää toimintakertomuksesta tuotteen, joka toimii myynnin välineenä sekä vastaa kasvavan kävijämäärämme ja toimintaamme aktiivisesti seuraavan yleisön tarpeisiin.

Niin syntyi vuosiesite, joka antaa äänen ihmisille talon monipuolisen toiminnan takana. Talo on lukemattomille esiintyjille, museokävijöille, kokousvieraille, tapahtumajärjestäjille ja ravintolassa herkuttelijoille läheinen ja mieluinen paikka. Niinpä saamme ihmisiä mukaan kertomaan toiminnastamme kunkin omasta näkökulmasta – esimerkiksi konserteistamme kertoo Pieneen saliin rakastunut artisti ja yritystapahtumista tyytyväinen tapahtumajärjestäjä.

Vuosiesitettä on tehty yhdessä i2:n graafikoiden kanssa menestyksekkäästi jo vuosia. Tuotteesta on yhteistyön aikana kehittynyt nykyaikainen ja tyylikäs kokonaisuus, joka on tekijöidensä ammattitaidon ja näkemyksen summa. Itse prosessi on hioutunut kevyemmäksi kun tekijät tuntevat toisensa ja voivat luottaa toistensa panokseen.

Kokonaan kaksikielistä, 48 sivuista vuosiesitettä painetaan vuosittain noin 1000 kappaletta ja talon nettisivuilla se on luettavissa kolmena eri versiona.

Jenni Ruotsalo / 2.5.2019

Lue myös