Vuokatin tarjonta näkyväksi lehden ja verkkopalvelun keinoin

Osana Vuokatin alueen matkailumarkkinoinnin kehittämistä otimme viime syksynä työn alle kaksi suurta kokonaisuutta: Vuokatti-lehden konseptin sekä Vuokatti.fi-verkkopalvelun uudistamisen. Molemmat nojasivat vahvasti jo aiemmin tehtyihin Vuokatin brändikiteytykseen sekä sisältöstrategiaan.

Uudistuksen tekeminen aloitettiin päivittämällä alueen visuaalinen ilme vastaamaan tuoretta brändikiteytystä, ja sen myötä Vuokatti alkoikin näyttäytyä paitsi ikonisen violetilta, myös vaalealta, raikkaalta ja luonteikkaalta. Vuokatti-lehteen koottiin alueen kiinnostavia palveluita, henkilökuvia ja yrityksiä.

Verkkopalvelun uudistusta varten kartoitettiin olemassaolevat sisällöt ja niiden pohjalta suunniteltiin täydellinen rakenneuudistus. Visuaalisuuden ja rakenteen suunnittelun edetessä sivustosta toteutettiin toiminnallinen prototyyppi, jota hyödynnettiin mm. käytettävyyden testaamisessa jo ennen kuin ensimmäistäkään elementtiä oli toteutettu sivustolla.

Molempiin tuotoksiin sisältyi mittava sisältötyö, jossa sekä luotiin aivan uutta sisältöä Vuokatista tuoreista näkökulmista, että päivitettiin sisältöjä uudistettuun rakenteeseen sopivaksi. Uuden konseptin mukainen Vuokatti-lehti valmistui uunituoreena GoExpo Winter-messuille, sekä jakeluun Mondo-lehden yhteydessä. Uudistettu verkkopalvelu julkaistiin joulukuussa, ja sen myötä Vuokatin alueen monipuolinen tarjooma, erilaiset majoitusvaihtoehdot sekä aktiviteetit läpi vuoden tulevat vahvasti esiin myös digitaalisesti.

Jatkamme yhteistyötä Vuokatin kokonaisvaltaisena markkinointikumppanina myös vuonna 2019.

Juha Tyrni / 17.1.2019