Vuokatti toi talven Ideaparkiin

Mikä yhdistää Suomen suurinta elämyskeskusta Ideaparkia sekä ikonisen violettia ja aktiivista Vuokattia?
– i2.

Läheinen yhteistyömme sekä Ideaparkin että Vuokatin kanssa sai meidät havahtumaan siihen, että kahdella asiakkaallamme on toisiaan tukevia tarpeita. Ideaparkin strategiassa on järjestää uusia, erilaisia ja odottamattomia tapahtumia, ja toisaalta yksi Vuokatin matkailumarkkinoinnin tärkeimmistä kohdealueista on Pirkanmaa. Niinpä alkuvuodesta 2019 lähdettiin ideoimaan, miten Vuokatti voisi tavoittaa kohdeyleisönsä ja samalla järjestää Ideaparkissa jotain ennennäkemättömän erilaista.

Siitä se sitten lähti – vähän hullusta ideasta, joka tietysti sopii enemmän kuin erilaiselle Ideaparkille: ”Mitä jos tuotaisiin Suomen parhaat hiihtäjät rullasuksikisaan Ideaparkin parkkipaikalle?” Ideasta innostuttiin niin Ideaparkin kuin Vuokatinkin päässä, ja pian kilpailuun oli kiinnitetty hiihdon huiput Krista Pärmäkoskesta Ristomatti Hakolaan. Kisan lisäksi Ideaparkiin innostui lähtemään suuri joukko vuokattilaisia yrityksiä, jotka yhdessä rakensivat ”varaslähtö talveen” -teemaisen tapahtuman. Kaikki aktivoinnit kehitettiin lumen ja talven taian ympärille: keskustorille rakennettiin aito kainuulainen kuusimetsä, pihalle nousi pulkkamäki ja lapsia viihdyttivät niin Höppänätonttu kuin joulupukkikin.

i2 vastasi 5. lokakuuta järjestetyn tapahtuman konseptin ideoinnista sekä toteutuksesta toimien linkkinä molempien kumppanien suuntaan. Lisäksi vastuullamme oli koko tapahtuman markkinointi niin printissä, somessa kuin tiedotuksen puolesta. Rullasuksikilpailu striimattiin ISTV:stä suorana ja kisan markkinoinnissa käytettiin mainonnan lisäksi hiihtäjien omia someprofiileita.

Itse tapahtumapäivänä myös i2:n oli helppo hymyillä: molempien yhteistyökumppanien into sekä tapahtumassa vierailleiden perheiden ilo tarttuivat tapahtumasta varmasti kaikille! Ehdottomasti yksi syksyn kohokohtia, myös meille.

Hanna Sairanen / 20.10.2019