Uuden brändin toimivuus punnitaan virallisesti, kun sitä sovelletaan tositoimissa. i2:n luoma Tampereen kaupungin uusi Tampere.Finland-brändi on vuoden 2019 aikana jalkautunut sekä erilaisiin viestintä- ja markkinointimateriaaleihin että fyysisiin kohtaamisiin.
Visuaalinen ilme on näkynyt esimerkiksi kaupungin PowerPoint -pohjissa, Hiedanrannan infografiikassa, luontovirkistyksen palveluohjelmassa, kaupungin tehokkuusvideoissa ja messuosastoilla.
Tampereen kaupunki on ollut Tampere.Finland-brändillä mukana muun muassa kiinteistöalan tärkeimmissä tapahtumissa, kuten vuoden 2019 syksyllä Expo Real 2019 -messuilla Saksan Münchenissä. Koska Tampere oli tapahtumassa yhteisosastolla useiden suomalaisten kaupunkien ja yritysten kanssa, oma, erottuva brändi oli erityisen tärkeä sijoittajien ja rakentajien huomion saamiseksi.
i2 suunnitteli Tampereen screen-materiaalit, puhujien esitykset ja messukutsut juuri näitä kansainvälisiä kohderyhmiä silmällä pitäen. Messuja varten i2 suunnitteli ja toteutti myös sovelluksen, johon koottiin sijoittajia kiinnostavia tietoja Tampereesta ja eri case-esimerkkejä Tampereen merkittävimmistä hankkeista. Tabletilta selattava sovellus on hyvä työkalu Tampereen mahdollisuuksien esittelyyn. Expo Realin materiaaleja hyödynnettiin myös Kiinteistöalan vuosiseminaarissa 2019 ja seuraavaksi niitä muokataan Ranskan Cannesissa järjestettävään MIPIM:iin.
Hienosti jalkautunut Tampere.Finland -brändi on osoittautunut erittäin toimivaksi ja monipuoliseksi eri käyttötarkoituksissa. Se antaa erinomaiset raamit yhtenäiselle visuaalisuudelle ja sisällölle – kertoen Tampereen tarinaa kaikissa materiaaleissa ja eri kohtaamisissa.