Kansainvälisen teknologiayrityksen tarinan kirjoittaminen vaatii jatkuvaa yhteistyötä ja halua kehittyä. Pitkäaikainen yhteistyö Enston kanssa kasvoi tapahtumista kattavaan brändiuudistukseen.
i2 on ollut luovana suunnittelutoimistona mukana rakentamassa porvoolaisen perheyrityksen brändiä. Yhteistyö Enston kanssa alkoi vuonna 2008 messu- ja tapahtumakumppanuudella. Vuonna 2017 yhteistyö kasvoi kattavan brändiuudistuksen parissa.
Brändin suunnittelu aloitettiin Enston brändi-ilmeestä, jossa tavoitteena oli vahvistaa brändiä ja visuaalista ilmettä. Suunnittelutyö aloitettiin uudistamalla logo ja slogan. Niiden rinnalle tuotiin visuaaliseksi pääelementiksi neliömäinen, varioituva ”cube”. Uusi brändi-ilme koottiin kattavaksi brändikirjastoksi ja uusi linja näkyy kaikkialla käyntikorteista roll-uppeihin. Yhtenäisyyden takaamiseksi elementtien käytöstä koottiin kansainväliset brändiohjeistukset sekä kumppaneille suunnattu co-branding -ohjeistus.
Uudistettu brändi oli pohja kaikelle muulle tekemiselle. Uusi brändi-ilme vietiin Enston verkkosivuille ja sen pohjalta laadittiin kattava digiohjeistus, joka otti kantaa sivuston sisältöön ja elementteihin. Muutoksia saivat myös vanhan brändi-ilmeen mukaiset symbolit ja infografiikka. i2 suunnitteli uusien symbolien muotokieleen enemmän modernia ja pehmeämpää ilmettä. Ohjeistuksissa keskityttiin symbolien erilaisiin käyttötarkoituksiin ja kuinka grafiikka rakennetaan vastaamaan Enston brändiä. Iso näkyvä osa brändiuudistusta oli Enston uudistetut pakkaukset, joissa arvojen mukaisena lähtökohtana on ympäristöystävällisyys.
Toimiva brändiuudistus näkyy myös yrityksen kaikissa tiloissa ja on osana henkilöstön arkea. i2:n tekemissä tilasuunnitelmissa mietitään kaikki materiaaleista ja väreistä lähtien. Kansainvälisyyden vuoksi jopa kalusteet pyritään valitsemaan brändeiltä, joiden tuotteita on saatavilla ympäri maailmaa. Tällä hetkellä tilasuunnitelmia tehdään Helsingin, Ranskan ja Intian tiloihin.
Yhteistyö kansainvälisen perheyrityksen kanssa kiteyttää i2:n ajattelun, ihmiseltä toiselle. Pitkäaikainen asiakkuus syntyy vahvasta yhteistyöstä, rehellisyydestä ja luottamuksesta sekä tietenkin uteliaisuudesta.