
Hyvinvointialan edelläkävijäyritys Fysioline Oy laajensi uudelle liiketoiminta-alueelle ja halusi brändätä ja lanseerata uuden ravintolisäsarjan apteekkimyyntiin. Ensimmäisen lanseerattava tuote oli D-vitamiini.
Uuden brändin luomisessa tuli huomioida myös jatkossa lanseerattavat tuotteet eli koko uusi vitamiini- ja ravintolisäsarja.
i2 loi uuden Minnea-tuotesarjan brändi-ilmeen, pakkaukset ja on ollut mukana Minnean lanseerauksessa sekä näkyvyyden luomisessa alusta saakka. Halusimme, että uuden kotimaisen ravintolisäsarjan brändi on konstailematon, luotettava ja positiivinen. Minnea ei sorru kikkailemaan, vaan keskittyy auttamaan parhaalla mahdollisella tavalla.
- Valitsimme i2:sen kumppaniksemme pitkälti hyvän ja selkeän brändisuunnitelman perusteella.
- Tuotteen ulkoasu ja nimi miellyttivät meitä. Meille oli myös tärkeää, että Fysiolinen vihreää väriä tuotiin esille ja Fysiolinen logo saatiin sopimaan pakkaukseen luontevasti. Pakkausten osalta laajennettavuus uusiin tuotteisiin tulee olemaan jatkossa helppoa, Fysioline Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Laura Jokinen toteaa.
- Yhteistyö i2:sen kanssa on ollut mutkatonta ja helppoa. Asiat tapahtuvat nopeasti ja joustavasti, mikä on ollut tärkeä edellytys nopealla aikataululla toteutetun tuotelanseerauksen onnistumisen kannalta, Jokinen jatkaa.
Apteekeille Minnea tarjoaa persoonallisen ja värikkään lisän hyllyiltä löytyvien vitamiini- ja ravintolisäpurkkien rinnalle. Tuote tarjoaa sen mitä lupaa ja on helppo sekä varma valinta.
Miksi Minnea, on kysytty. Minnea on suomalaisen naisen nimi, johon on helppo samaistua, luottoystävä, perhetuttu, joka auttaa ja on tukena. Nimessä on sopivasti särmää, se on persoonallinen ja helppo muistaa. Minneaan on kätketty myös viesti, joka muistuttaa, että vain otettu vitamiini vaikuttaa.
Samaa viestii Minnean peruslupaus ”Pieni teko. Parempi päivä”.