Osakkeenomistajat, pelioikeutetut, vieraspelaajat, yritysasiakkaat… ja siinä vasta muutama Pickala Golfin asiakasryhmistä. Nettisivu-uudistusta aloitettaessa lähtökohdaksi otettiin eri käyttäjäryhmien huomiointi, jotta kaikki löytävät etsimänsä tiedon kätevästi.
Uudistus potkaisiin yhteistuumin liikkeelle Kick off -työpajalla, jossa määriteltiin sivujen visuaalisuus, tone of voice, käyttäjäprofiilit ja palvelupolut suunnittelun tueksi. Yhdessä tuotetun materiaalin pohjalta valikkorakenteet ja sivupohjien nostot toteutettiin tukemaan erilaisten käyttäjäryhmien tarpeita ja selkeitä palvelupolkuja. Vanhojen sivujen analytiikasta poimittiin relevanteimmat sisällöt etusivun nostoiksi.
Suunnittelussa haluttiin korostaa lajin arvokkuutta mutta toisaalta myös keskuksen lämminhenkistä palvelua ja vieraanvaraista kävijäkokemusta.
Sivuston rakennus tehtiin sprinteissä, joista ensimmäisessä luotiin etusivun visuaalisuus, valikkorakenne ja yksinkertaisimmat sivupohjat asiakkaan testattaviksi. Kun perusasiat oli lyöty lukkoon, oli asiakkaan helppo seurata sivuston etenemistä prototyypistä ihan livenä.
Suomen suurin golfkeskus Pickala Golf on nyt digitaalisestikin valmis ottamaan vastaan uuden, upean kauden 2019!