Autoalan suurtapahtuma AKL Summit järjestettiin jo seitsemännen kerran. Poikkeustilanteessa otimme vastaan haasteen luoda uudenlainen, mielenkiintoinen ja aikaisempaan laatumielikuvaan vastaava tapahtuma.
i2 ja AKL ovat tehneet vuotuista autoalan yhteen kokoavaa tapahtumaa jo vuodesta 2014. Tapahtuma on kasvanut vuosittain, ja viime vuonna Finlandiataloon kokoontui jo noin 800 autoalan johtajaa ja vaikuttajaa.
TV-tasoinen toteutus
Jo keväällä päätimme, että tämän vuoden tapahtuma toteutetaan digitaalisesti. Tämä tarjosi työrauhan ja keskittymisen huipputoteutukseen sen sijaan, että kannattelisimme B-suunnitelmaa livetoteutuksen rinnalla. Alusta alkaen oli kirkasta, että emme tyytyisi ”taas yhteen webinaariin” tai ”Teams-toteutukseen”, vaan tavoitteet asetettiin kohti innostavaa ja inspiroivaa tv-tasoista lähetystä. Dynaamisuutta haettiin kahdesta juontajasta, mukautuvasta studiosta ja mahdollisimman monipuolisesta sisältökattauksesta live-esiintyjiä, keskusteluja, ennakkonauhotteita ja etäyhteyksiä. Tapahtuman päälähetykset jaettiin kahdelle aamupäivälle ja iltapäivät pyhitettiin kumppanitoiminnalle ja osallistujien verkostoitumiselle.
Avaimet käteen verkostoitumiselle
Tapahtuma-alustaksi valittiin kotimainen Brella, jonne rakennettiin tapahtumakumppaneille omat esittelyalueet. Pääkumppaneille tarjottiin lisäksi omat osiot molempien päivien päälähetyksissä. Brellan matchmaking-ominaisuudet avasivat osallistujille suoran mahdollisuuden hakea liidejä ja kumppanuuksia liiketoiminnalleen.
Tapahtuma keräsi ruutujen ääreen, kotikonttoreille ja neukkareihin lähes 1000 katsojaa. Saimme kiittävää palautetta sisällöstä ja toteutuksen tasosta. On selvää että tulevat tapahtumat tulevat peilaamaan tätä toteutusta ja hyödyntämään siinä luotuja elementtejä, vaikka yleisötapahtumien järjestämiseen palattaisiinkin.