Lisää töitä

Messukeskus - Pulp & Beyond

Brändin ytimessä koko toimialan muutos

Pulp&Beyond

Tehtävä

Kun kuulet sanan selluloosa, tuskin voit olla ajattelematta paperia. Brändin tehtävä on herättää mielikuvia, mutta mitä teet kun mielikuva on väärä?

Brändin uudistaminen
Graafinen suunnittelu

Perinteisissä mielikuvissa selluloosa linkitetään paperiin ja paperiteollisuuteen. Mutta, tänä päivänä kyse on paljon suuremmasta asiasta: metsäpohjaisilla biotalouden innovaatioilla rakennetaan kestävää tulevaisuutta.

Pulp & Beyond on Messukeskuksen ja Puunjalostusinsinöörit ry:n järjestämä kansainvälisesti tunnettu teollisuuden alan tapahtuma, joka tunnettiin aiemmin nimellä PulPaper. Järjestäjät halusivat uudistaa tapahtuman ilmeen ja tuoda selkeyttä sekä freesausta tapahtuman konseptointiin, koska PAPERin merkitys tuntui aikansa eläneeltä.

Kyse ei ollut pelkän visun päivittämisestä vaan isosta muutoksesta konservatiivisessa maastossa. Tavoitteena oli muodostaa markkinoille yhteinen visio, joka luo suuntaa kaikkeen tapahtuman markkinoinnin tekemiseen ja brändin rakentamiseen.

Katse eteenpäin ja kohti ratkaisua

Lähdimme hakemaan ratkaisua työpajatyöskentelyllä. Hankkeeseen osallistettiin kehitysryhmän lisäksi alan toimijoita ja asiakkaita. Yhteisuunnittelun lopputulema oli selkeä: tapahtuman uuden brändin tuli heijastaa koko toimialan muutosta. Kyse ei ole paperista vaan innovaatioista, tuotteista, palveluista, teknologioista ja ihmisistä.

Tältä pohjalta syntyi konsepti: Pulp & Beyond.

- Pulp & Beyond murtaa tällä viikolla tapahtuma-alan myyttejä, ja iso hatunnosto niille lähes 200 johtavalle yrityksellemme, jotka ovat ottaneet tämän haasteen vastaan. Kansainväliset vieraat ovat erittäin aktiivisesti liikkeellä, opiskelijoita myös huomattavasti enemmän ja konferenssi lähes täynnä – joten paljon positiivisia merkkejä ilmassa, toteaa Puunjalostusinsinöörit ry:n toimitusjohtaja Antti Lindqvist.

Miltä kuulostamme?

Määrittelimme tapahtuman vision, äänensävyn sekä pääviestit, joita voi käyttää monipuolisesti tapahtuman markkinoinnissa.

Pulp & Beyond

Pulp & Beyond on edelläkävijä ja johtava kansainvälinen foorumi, joka tuo laaja-alaisesti yhteen metsäpohjaisen biotalouden innovaatiot, tuotteet, palvelut, teknologiat ja ihmiset. Tapahtuma mahdollistaa sekä luo puitteet erinomaisiin keskusteluihin ja kohtaamisiin.

Pulp & Beyondin äänensävy on kokenut, lämmin ja eteenpäin katsova. Se viestii luottamusta sekä yhteisöllisyyden tuntua. Uudella äänensävyllä haluttiin lunastaa omistajuus toimialan kiinnostavimmasta tapahtumasta.

Miltä näytämme?

Ilmeestä haluttiin luoda trendikäs ja eteenpäin katsova. Logon muotokielessä yhdistyvät P ja B kirjasimien typografia. Logo on kaksivärinen ja helposti tunnistettava.

Pulp & Beyond

Kuvamaailmassa esille nousevat metsä, kohtaamiset, innovaatiot, teknologiat ja ratkaisut.

Tapahtumasta ilmiöksi

Osana brändin uudistusta päivitimme myös tapahtuman konseptia. Halusimme saada ihmiset kohtaamaan uusilla tavoilla sekä olla edelläkävijä vastuullisuusajattelussa. Tapahtuman osastot esimerkiksi valmistetaan täysin kestävistä ja kierrätettävistä materiaaleista.

Pulp & Beyond -messut järjestään Helsingin Messukeskuksessa 9.- 12.4.2024. Kansainvälisiä yrityksiä tulee tapahtumaa 19 eri maasta.

Lue seuraavaksi

Fysioline

Fysiolinen uusi Minnea-sarja – Pieni teko, parempi päivä!